A kaliforniai Velo3D a fémnyomtatás egyik meghatározó szereplője. Sapphire printerei az úgynevezett „ÚjŰr” (NewSpace) vállalatok kedvenc munkaeszközei közé tartoznak – hatékony gépek az iparág gyorsabb repülők és könnyebb űrhajók gyártásával történő forradalmasításához.
Legújabban a 2018-ban alapított, atlantai Hermeus használ Sapphire-okat, kritikus részeket nyomtatnak velük hiperszonikus repülőhöz. Kereskedelmi és védelmi célokra egyaránt gyártanak, és szerencsére a Sapphire rendszerek alkalmasak a tömegtermelésre. A Quarterhorse repülő Chimera motorjához nyomtatnak alkatrészeket, Inconel 718 nikkel-króm szuperötvözetet használnak hozzájuk.
„A fémnyomtatás kulcskomponens a gyártás vertikális integrálását célzó tervünkben. A Velo3D technológiájával a teljesítmény növelésének, az alkatrészek egységesítésének, a tömeg csökkentésének és a külső tényezőktől való függés minimalizálásának lehetőségeit keressük” – nyilatkozta Glenn Case, a Hermeus vezérigazgatója.
Az iparág új „szupersztárjának” számító cég célja a légiközlekedés radikális felgyorsítása hiperszonikus repülőgépekkel. Támogatói között olyan intézmények szerepelnek, mint a NASA, kormányzati ügynökségek, az amerikai légierő, a szakma innovátorai, például az RTX Ventures, és természetesen kockázati befektetők is (Raytheon Technologies).
A Hermeus első repülőgépét, az autonóm Quarterhorse-t működtető Chimera turbina-alapú, kombinált ciklusú motor. Elképesztő sebességre és újrahasznosíthatóságra tervezték, az első repülés 2023-ban várható.
„A hiperszonika a repülőipar extrém kihívásokat tartogató részterülete. A Hermeus által megvalósítandó sebességnél a hőmérséklet, a rezgések és az aerodinamika rendkívül fontos tényezők a repülésben. Ebben a szegmensben nagyon kevés csapat rendelkezik akkora tapasztalattal, mint ők, és büszkék vagyunk, hogy Sapphire printereinkkel hozzájárulhatunk terveik megvalósításához. Kétségem sincs afelől, hogy a kereskedelmi hiperszonikus repülésből valóság lesz” – jelentette ki Benny Buller, a Velo3D alapító-vezérigazgatója.