Logo Pic
Hamster 2024. április 02.

Fonyódról Siófokkal, Fonyóddal Siófokra, közben kipróbálva az egyik új katamaránt is

2023. október 23-án rajta voltam az év utolsó Fonyód - Badacsony járatán, és már a kikötéskor tudtam, hogy rajta kell majd lennem az első 2024-esen is, ...

... úgyhogy március 29-ének reggele a fonyódi mólón talált, melynek még mindig zseniális tulajdonsága, hogy egyenesen "neki van vezetve" a túlparti Gulácsnak. Az idő nem volt olyan szép, mint októberben, de egy őszi naplementével nehéz is lett volna versenyezni...

Üres volt a kikötő is, nem nagyon láttam még ilyennek. Azok a színes kis házak a túlparton irtó helyesek, nem tudom, hogy folyamatosan lakják vagy csak nyárra bérlik ki őket vitorlázók. Az első hajóra - a Siófok katamaránra -  nem csak mi vártunk, bár nyilván nem volt hatalmas tolongás.

Badacsony felé tartva elhussant mellettünk a Lelle motoros: ő a katamarán tartaléka/váltótársa ezen a viszonylaton. Vele a tavalyi nyár során hetven kilométert utaztam, úgyhogy nem sajnáltam, hogy az első járatot nem ő teljesítette. Jópofa volt, hogy már a kifutásunk előtt ott körözött a nyílt vízen, és csak amikor kiértünk, húzott el mellettünk, hatalmas integetések közepette. Nagyon tetszik ez a családias viszony a hajósok közt!

A kikötők másutt is elég üresek voltak (kivétel a befagyás ellen mesterségesen védettek), a víz nem különben: ez volt az egyetlen vitorlás, amivel találkoztunk; vélhetően ő is valamilyen szezon eleji próba miatt futott ki.

Kicsit videóztam az első menetet, de az enyhén beborult ég miatt a végeredmény nem lett olyan hangulatos, mint az utolsó átkelésről készült. És sajnos nem volt kürtölve indulás-érkezés és pörgölődés se. Talán kicsit sokat írok a tavalyi utolsó napról, de tényleg különleges élmény volt, ahogy sok helybeli és hajós is eljött búcsúzni! De vissza a jelenbe: mivel a következő vonat majdnem két óra múlva indult, mentünk egy vissza-Fonyódra-majd-vissza-ide menetet is. Ezeken az utakon már rendesen voltak utasok, ami kicsit meglepett.

Miután eltelt az idő az extra oda-vissza úttal, átvonatoztunk Balatonfüredre: a következő etap az egyik új katamarán, a Balaton nevű kipróbálása volt. Egy nappal korábban a szezonnyitó alkalmával már lehetett volna tesójával, a Tomajjal menni, de nem bírtuk kivárni mire vége lesz az időben alaposan megcsúszott ünneplésnek, úgyhogy másfél óra várakozás után inkább hazamentünk.

Természetesen nem ez az első Balaton nevű hajó a tavon: a legutóbbi emlékezetes névrokon az egykori Beloiannisz volt. Ezen a képen a felső fedélzetről eső kilátást láthatjuk, mely menetirányban kimondottan kevés a régi katamaránokhoz képest.

Alul a zárt térben még furcsább a helyzet, innen egyátalán nem lehet előre kilátni. Olyan érzésem volt, mint a Bíbic szárnyashajón, ahol szintén nincs elöl ablak. Szerintem ez a hajó erősebb motorokkal budapesti elő/külvárosi járatokra (ha lennének ilyenek) alkalmasabb lenne, mint kirándulásra.

Pedig itt aztán van mit nézni! Megkockáztatom, hogy a hajóvezető fülkéje az ország egyik leglátványosabb munkahelye: padlótól plafonig érő panorámaablakon kilátva irányíthatja a járművet! Az egyik katamarán a Siófok - Füred - Tihany háromszöget fogja járni,  a másik az imént látott Fonyód - Badacsonyt, szóval szépséges látványban nem lesz hiánya :)

A sétahajózás után elvileg hazavonatoztunk volna, aztán eszünkbe jutott, hogy itt van ez a sok víz, mi lenne, ha áthajóznánk rajta Siófokig, és ott szállnánk vaskerekűre. Ezt is tettük a Fonyód motoros segítségével, mely már régi ismerősünk.

Útközben elment mellettünk a Tihany felől érkező Földvár, vele csak egyszer sikerült utaznom tavaly. Jók ezek a hajók, mennek, mint a golyó!

Siófok felé közeledve a Tomaj katamarán is elúszott mellettünk az egyre nagyobb szürkeségben; ő Siófokról csinálta az egyórás sétaköröket. A szezon első néhány hete a két új hajó bemutatásáról szól, később természetesen már a nosztalgiahajók fognak sétáltatni.

És egy utolsó fotó: a minap mutattam az immár fehérre festett Jókai ex-gőzöst; az a kép egy héttel később készült, most még el volt dugva a Csobánc motoros mögé. Ami azért tetszett, mert így photoshop nélkül megnézhettük, hogy nézne ki a Csobánc jachtszerűen hegyes orral :)

Vissza a címlapra
HamPLÓ

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.

Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)

A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

Gyorslinkek:

Legjobban pörgő posztok
A Lazio elleni mérkőzés
Apuleius • 8 nap
Agresti szerint a kupadöntő után várhatók konkrétumok Motta kapcsán
venember83 • 5 nap
A Milan elleni mérkőzés
venember83 • 3 nap
Di Marzio: „A Juve Allegri bevonása nélkül tervezi a nyarat”
venember83 • 2 nap
Napi érdekes - 518
JTom • 3 nap
Cikkek a címlapról
Sokágú soksertéjűek: a tengerek különleges lakói
A világon már több mint 20.000 gyűrűsféreg faj ismert, közülük azonban mindössze csak három rendelkezik egy igen különleges és egyedi tulajdonsággal. Eme fajok példányainak teste ugyanis elágazik, mintha csak kicsi fák volnának. Szerző: Nagy Hajnalka (Rákok és egyéb vízi gerinctelenek…
Zoltán, Drakula kutyája
Igor Drakula, a 20. század eleji Erdély legszomjasabb arisztokrata vámpírja épp arra készül, hogy belemélyessze fogait egy szendergő fogadósnő nyakába, amikor Zoltán, a hölgy mindenesének, Veidt Schmidtnek a kutyája úgy felbosszantja a csaholásával, hogy mérgében denevérré változik, és inkább Zoltán…