Logo Pic
Klausz.Melinda 2022. augusztus 23.

15 éves a #hashtag! Boldog Születésnapot #címkézés!

instagram-hashtags-for-business.jpg15. szülinapját ünnepli a hashtag. A világtörténelem első hashtaget tartalmazó mondata 2007. augusztus 23-án hangzott el @factoryjoe, azaz Chris Messina "szájából", azaz billentyűzetéből.

A hashtag-eket először az IRC chat-en használták a csoportok és a témák valamint az egyéni, ám mégis bizonyos csoportok érdeklődésére számot tartó üzenetek megkülönböztetésére és azonosítására. Ez a funkció inspirálta Chris Messina-t, hogy a Twitteren is hasonló elvben gondolkodjon és létrehozza a mai értelemben használt hashtag-eket.

Eredeti posztja ez volt: 

1_gkbygbst8yz7uvxr0h38aq.jpeg

 

A korai hashtaggelés kiemelkedő alakjának – milyen jó történelmi síkra emeljük, kedves Olvasó, a címkézés használatát, nem? – a San Diego webfejlesztő cég vezetőjét, Nate Ritter-t tekintjük, aki a #sandiegofire hashtag-et hozta létre. Ekkor azonban még nem volt neve a „gyereknek”. A „névadó ünnepség” 2007. augusztus 26-án következett be, amikor Stowe Boyd blogjában a „Hash Tags = Twitter Groupings” című bejegyzést elkövette. Az igazi áttörést 2009. július elseje hozta a hashtag-történelemben, amikor a Twitter keresési algoritmusába felvette és hiperlinkként kezdte el a kezelni a hashtagekből eredő találatokat. 2010-ben a népszerű hashtageket rangsorolva megalkották és a kezdőoldalon elhelyezték a Twitter trendi topikjait, s innentől pedig nem volt megállás.

Chris előadása a hashtagekről: 

Jelenleg címkével legjellemzőbben embereket (sztárokat, celebeket), témákat, témaköröket, nemzeti ünnepeket, helyszíneket és márkákat látnak el, de népszerűek az egész mondatos hashtagek is, amelyeket szigorúan egybe írunk (pl. #BoldogSzülinapotHashtag). A címkézés lényege, hogy az adott kulcsszó elé egy dupla keresztet helyez el az illető (pl. #címke). 

Címkézés esetén érdemes a témával összefüggő, az emberek által leggyakrabban használt kulcsszót megadni, de ha valaki például a barátaival szeretne egy speciális kommunikációs csatornát létrehozni, egyedi hashtag-et érdemes kitalálni és használat előtt erről értesíteni a csoporthoz, üzenetfolyamhoz kapcsolódni kívánókat.

Adott hashtag-re rákeresve az adott oldalon lévő összes ilyen címkével ellátott poszt, bejegyzés megjelenik. A címkézésnél ezért érdemes figyelni az adatvédelemre. Ha címkéket használunk nem nyilvánosságra szánt bejegyzéseknél, a címkén keresztül csak azok fognak rátalálni keresés esetén is bejegyzésünkre, akik az eredeti beállítások szerint is láthatják a bejegyzést, tehát a címkékhez tartozó keresési megjelenítések minden egyes ember számára egyediek lesznek.

Hashtaget a fotómegosztást lehetővé tevő Instagram-on 2011 óta, míg a Facebook-on 2013. júniusa óta használhatunk, de a felhő technológiának köszönhetően a hashtag-gel megjelölt, feltöltött és nyilvánosan is visszakereshető adataink közösségi megosztását, s így a tudásmegosztást is könnyíti.

Nézd meg, hogyan címkézz!

Vissza a címlapra
Közösségi média mindenkinek
Érdekel a közösségi média? Megismernéd a Youtube-hátterét, a Google mérési módszereit, vagy belenéznél Zuckerberg fejébe? Szeretnéd tudni, mivel befolyásolnak a marketingesek és milyen általad megadott adatokat használnak fel "ellened", hogy eladjanak neked? Akkor itt a helyed! Rövid, lényegretörő magyarázatok kicsit tudományosan, kicsit hétköznapi nyelvezettel és kicsit a marketinget leleplezően.
Legjobban pörgő posztok
Metallica koncert lesz Budapesten?
KoaX • 4 nap
Nagy gnocchi teszt
Linda Morvai • 14 nap
Az Udinese elleni mérkőzés
Apuleius • 7 nap
Nagy kész saláta teszt
maradokapénzemnél • 1 nap
A Juve és Conte feltételeiről cikkez a sajtó
venember83 • 2 nap
Cikkek a címlapról
Ide vidd a kutyát strandolni!
    Állandó problémaköre a kutyásoknak, hová lehet menni pancsolni a kedvenccel. Mert igen, a nyár és a fürdés nekik is jár, sőt. Most hoztam egy menő listát nektek, kutyafuttában közlöm is, hogy rá tudjatok keresni igény esetén. A kutyabarát szolgáltatók közül természetesen nem maradhatnak ki a…
5+1 hasznos tipp a méhek napjára
A legelőtől az itatón át a tudatos mézvásárlásig.  1994 óta az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) kezdeményezésére április 30-án tartjuk a méhek napját! Mivel hazánkban sajnálatos módon alacsony a mézfogyasztás, a program nem titkolt célja a méz és a méhészeti termékek megismertetése és…
>