Logo Pic
Balogh Zsolt 2024. február 06.

Hogy áll a Westbahn?

Ausztria legforgalmasabb és legfontosabb vasútvonala a Westbahn, mely Bécsből kiindulva több fontos nagyvárost köt össze. A vonal St. Pöltenen, Linzen, Welsen át vezet Salzburgba. Fejlesztése évek óta folyamatos, a cél az, hogy Bécstől egészen Salzburgig négyvágányos legyen. A következő szakasz, mely megkapja a 3. és a 4. vágányt az a Linz és Wels közötti szakasz.

2023-ban kezdődött meg a Linz-Wels közötti vasútvonal kettőről négy vágányúra történő bővítése

Már folynak a munkálatok, azonban messze még a befejezés! Néhány napja került fel egy friss vezetőállásban rögzített videó a vasútvonalról, melyből láthatjuk, hogyan is állnak a munkálatok.

A már négyvágányúsított szakaszokon az új vágányokon lehetővé válik a sebesség további emelése azáltal, hogy a lassabb vonatok nem tartják fel a gyorsabbakat, továbbá azért, mert az új vonal vonalvezetése eleve nagyobb sebességet tesz lehetővé. A szűkebb íveket nagyobb sugarúra építik át, a köztes megállók szélesebb és biztonságosabb peronokat kapnak, aluljárók épülnek, a nagyon girbe-gurba részeket pedig egyszerűen alagutakkal váltják ki.

Linz és környékének vonalhálózata a meglévő, az épülő és a tervezett vonalakkal (kép forrása: krone.at)

A Linz és Wels szakasz átépítése és bővítése a tervek szerint több, mint 1000 millió euróba fog kerülni. A videóban már látszik, hogy egyes szakaszokon megtisztították a területet a növényzettől, valahol már a zúzottkövet is elterítették. A projekt bonyolultságát az okozza, hogy jelentős ipar is található a Linz-Wels állomásközben, számos iparvágánnyal és kiágazással. Az új vasútvonalat úgy kell megépíteni, hogy a forgalom folyamatosan biztosítva legyen, ehhez pedig számos helyen bonyolult vágánykapcsolatokat kell építeni bújtatással. Az ÖBB két animációval is bemutatta az építkezés bonyolultságát és a szükséges bontásokat és kisajátításokat. A szakasz egyik jelentős műtárgya egy autópálya felett átívelő négyvágányos híd lesz.

A Bécs-Salzburg vasútvonal beutazása 2024. elején. Linz Hbf 1 óra 20 percnél látható, a komolyabb munkálatok nyomai Marctrenk állomástól kezdődően 1 óra 27 perctől kezdődnek

A beruházásnak köszönhetően, továbbá más kapcsolódó beruházásokkal együtt a cél az, hogy a Bécs-München vonatút 2,5 órára csökkenjen a távoli jövőben.

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon is!

Vissza a címlapra
Vonattal? Természetesen!
Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt
Legjobban pörgő posztok
A Benfica elleni mérkőzés
Apuleius • 1 nap
A Club Brugge elleni mérkőzés
Apuleius • 9 nap
A Napoli elleni mérkőzés
Apuleius • 5 nap
A mercato utolsó napjai viharosak lehetnek
venember83 • 3 nap
Veiga csak drága kölcsönben érkezhet?
venember83 • 7 nap
Cikkek a címlapról
A Magyar Tudományos Akadémia alapításának kétszázadik évfordulója – 2025-ben ünnepeljük a magyar tudomány fellegvárát
A Magyar Tudományos Akadémia kétszáz éves története a magyar szellemi élet dicsőséges fejezetét jelenti. Az évforduló nemcsak a múlt örökségének megőrzésére és ünneplésére ad lehetőséget, hanem a jövő kihívásainak való megfelelésre is. Az MTA 2025-ben ismét bebizonyíthatja, hogy a tudomány nemcsak a…
Csak a szokásos
Nekem tetszett. Világos lép! A legszebb hadsereg is a csapás eszköze.
>